Ajax en Acronis hebben hun samenwerking verlengd tot medio 2026, zo heeft de club vandaag bekendgemaakt. Het technologiebedrijf, dat al drie jaar op de shirts van de jeugdteams van Ajax prijkt, blijft nu ook de komende jaren verbonden aan de club.
De eerste samenwerking tussen Ajax en Acronis werd drie jaar geleden aangekondigd, waarbij werd gemeld dat de club hier 'miljoenen' aan zou verdienen. Nu, na een succesvolle periode, is besloten om de samenwerking voort te zetten. "Acronis is inmiddels een bekend gezicht bij Ajax, zowel op de Toekomst als shirtsponsor van de jeugdteams en binnen onze organisatie", aldus commercieel directeur Menno Geelen. "De gezamenlijke ICT-werkzaamheden worden op basis van de succesvolle samenwerking van de afgelopen jaren voortgezet en uitgebreid."
Ook Niels Kuenen, directeur strategisch account management bij Acronis, is verheugd met de verlenging van het partnership. "Ajax is een club die voorop loopt in het verzamelen van data. Wij kunnen hen helpen bij het analyseren en beschermen van die data, zodat Ajax de juiste strategische en commerciële beslissingen kan nemen."
De verlenging van het partnership is ook opgemerkt door de officiële Twitter-account van Ajax, waar zij het nieuws met trots hebben gedeeld. Het bericht luidt: "Partnership @Acronis en Ajax verlengd 🤝".